Warning: Undefined array key "HTTP_ACCEPT_ENCODING" in /home/klient.dhosting.pl/r24/radomsko24.pl/public_html/public/index.php on line 4

Deprecated: substr_count(): Passing null to parameter #1 ($haystack) of type string is deprecated in /home/klient.dhosting.pl/r24/radomsko24.pl/public_html/public/index.php on line 4

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/klient.dhosting.pl/r24/radomsko24.pl/public_html/public/index.php:4) in /home/klient.dhosting.pl/r24/radomsko24.pl/public_html/public/index.php on line 16
Remont dworca PKP w trochę innym kontekście - Radomsko24.pl

Remont dworca PKP w trochę innym kontekście

Pełną parą ruszył remont radomszczańskiego dworca PKP. Już za kilka miesięcy zobaczymy jego „nowy” odświeżony wizerunek. Rewitalizacji ulegnie także wnętrze budynku. Już dziś z peronu... ››

Remont dworca PKP w trochę innym kontekściePełną parą ruszył remont radomszczańskiego dworca PKP. Już za kilka miesięcy zobaczymy jego „nowy” odświeżony wizerunek. Rewitalizacji ulegnie także wnętrze budynku. Już dziś z peronu można zaobserwować powoli piękniejącą elewację oraz znikający w mgnieniu oka straszący podróżnych budynek, w którym niegdyś znajdował się skup złomu.

Jednak w kontekście zbliżającego się Euro 2012 warto zadać pytanie: czy samo odnowienie budynków będących własnością PKP wystarczy, by ludzie odwiedzający nasz kraj nie poczuli się jak „w innym świecie”? Z pewnością nie! Do życzenia wiele pozostawia jakość obsługi, sprzeczne informacje na tablicach informacyjnych oraz źle poinformowana kadra, której zdarza się wprowadzić podróżnych w błąd.

Podchodząc do okienka kasowego na dworcach PKP często możemy usłyszeć, że „informacje o godzinach odjazdów pociągów są na tablicach”, coś „nie leży w pani kompetencjach” lub, że „na tablicach znajdują się informacje przewoźników i pani za to nie odpowiada”. Często zdarza się, że informacje na wielkiej tablicy odjazdów są sprzeczne z informacjami znajdującymi się na małych tablicach odjazdów znajdujących się na peronach. W takim chaosie informacyjnym bardzo łatwo znaleźć się w nieodpowiednim pociągu.

Zdarza się też, że wspomniana już wcześniej „pani z okienka” wprowadza pasażera w błąd. Słyszałem o wielu takich sytuacjach od podróżnych. Ostatnio jednak miałem „przyjemność” spędzić noc w Koluszkach po tym, jak zostałem poinformowany, że pociąg do którego zamierzam wsiąść, zatrzyma się w Radomsku. Niestety podczas kontroli biletów konduktor patrząc na bilet oznajmił mi, że pociąg zatrzyma się dopiero w Koluszkach i pogratulował wycieczki. Po spędzeniu kilku godzin w Koluszkach wróciłem do Radomska. Ponieważ nie miałem gotówki poprosiłem konduktora o bilet kredytowy i otrzymałem… mandat.

Zwróćmy także uwagę na wyposażenie składów Intercity. Podróżując klasą 2 czasami mamy do dyspozycji czysty przedział z gniazdkiem obok każdego fotela, roletami w oknie oraz z działającym głośnikiem przez który jesteśmy informowani o godzinach przyjazdów do kolejnych stacji. W tych wagonach na korytarzach znajdują się wyświetlacze, które informują o prędkości z jaką podróżujemy, temperaturze za oknem, etc. Jednak to co powinno być standardem w pociągach nadal jest luksusem, z którym mają do czynienia tylko szczęściarze. Nazwa „Tanie Linie Kolejowe” chyba najlepiej określa składy które poruszają się torowiskach. Najczęściej na perony przyjeżdżają stare składy, w których zazwyczaj niej jest za czysto. Spotkamy się tam z troszkę za niską temperatura, nie działającym oświetleniem lub nieczynnymi toaletami lub brakiem wody w umywalkach.

W kontekście zbliżającego się Euro jednak najbardziej brakuje elektronicznych tablic informacyjnych na każdym peronie i dworcu oraz komunikatów głosowych na peronach wygłaszanych także w języku angielskim. Niby nic wielkiego, ale każdemu turyście z zagranicy ułatwiłoby to podróżowanie po Polsce.

Więcej o:
pkp radomsko dworzec remont

PRZECZYTAJ JESZCZE