Warning: Undefined array key "HTTP_ACCEPT_ENCODING" in /home/klient.dhosting.pl/r24/radomsko24.pl/public_html/public/index.php on line 4

Deprecated: substr_count(): Passing null to parameter #1 ($haystack) of type string is deprecated in /home/klient.dhosting.pl/r24/radomsko24.pl/public_html/public/index.php on line 4

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/klient.dhosting.pl/r24/radomsko24.pl/public_html/public/index.php:4) in /home/klient.dhosting.pl/r24/radomsko24.pl/public_html/public/index.php on line 16
Wybrano wykonawców autostrady A1 - Radomsko24.pl

Wybrano wykonawców autostrady A1

Wybrano wykonawców autostrady A1 Fot. ilustracyjne/sxc.hu

W łódzkim Oddziale GDDKiA dokonano wyboru wykonawców na dwa z czterech odcinków auto-strady A1 Tuszyn - granica województwa.

Najkorzystniejszą ofertę dla odcinka „B” Piotrków Trybunalski - Kamieńsk złożyło konsorcjum w firm Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Kobylarnia S.A. i MIRBUD S.A. Cena oferty brutto: 678 047 373,50 zł. Odcinek „B” od węzła „Bełchatów” (bez węzła) do węzła „Kamieńsk” (z węzłem) długość 24,200 km.

W przypadku odcinka „D” Radomsko - granica województwa łódzkiego, najkorzystniejsza oferta wpłynęła od firmy Przedsiębiorstwo Usług Technicznych INTERCOR Sp. z o.o. Cena oferty brutto: 338 250 000,00 zł. Odcinek „D” od węzła „Radomsko” do granicy województwa łódzkiego/śląskiego długość 7,023 km.

Cena stanowiła 60% kryterium. Wybór nie jest prawomocny. W przypadku odcinków „A” i „C” wciąż trwa badanie ofert.

W nowych odcinkach „B i „D” (oraz „C” od węzła „Kamieńsk” bez węzła, do węzła „Radomsko” z węzłem długość 16,720 km ) czyli obecnym odcinku DK1, w miejsce dwóch pasów ruchu w każdym kierunku, pojawią się po trzy pasy dla każdej jezdni. Znikną wszystkie jednopoziomowe skrzyżowania, a w miejscach połączenia autostrady A1 z najważniejszymi szlakami regionu pojawią się węzły bezkolizyjne; w Kamieńsku A1/DW484 i w Radomsku A1/DK 42.

Przekrój nowej autostrady będzie się składał z 2, każda po 3 pasy ruchu o szerokości 3,75 m każdy, pasa awaryjnego o szerokości 3,00 m i pasa dzielącego o szerokości 5,00 m. Nowym rozwiązaniem będzie także zwiększenie funkcjonalności węzła: „Piotrków Trybunalski Zachód” (A1/S8). Pojawią się na nim dodatkowe relacje skrętne, których dotychczas brakowało. Zatem jadący z Warszawy będą mogli kierować się autostradą A1 nie tylko na południe autostradą ale także w kierunku Gdańska, zaś jadący od strony Gdańska, będą mogli skręcić do Warszawy. Dotychczas mogli jechać jedynie na południe. Najbardziej rewolucyjną zmianą jest fakt, że nowa trasa będzie miała nawierzchnię betonową, co radykalnie podniesie jej trwałość. Ocena się, że bez poważniejszych zabiegów remontowych nawierzchnia powinna służyć bez problemów przez najbliższe 30 – 40 lat. Dzięki nowej trasie znacznie łatwiejszy będzie dostęp do polskich portów na Bałtyku nie tylko dla mieszkańców Polski ale także dla przedsiębiorców z Czech, Słowacji, czy Węgier, co znacznie podnosi konkurencyjność polskich portów i mieć znaczący wpływ na relacje gospodarcze z naszymi południowymi sąsiadami.

Po ukończeniu A1 całkowita długość tej trasy na terenie województwa (od granicy z województwem kujawsko – pomorskim do granicy z województwem śląskim będzie liczyła 167, 3 km (aktualnie do dyspozycji kierowców na terenie województwa łódzkiego jest 121,0 km autostrady A1, w tym stary odcinek między węzłem „Tuszyn” i węzłem Piotrków Trybunalski).

Więcej o:
autostrada A1 autostrada A1

PRZECZYTAJ JESZCZE