Radomsko, Łódzkie 5o Wtorek, 23 Października 2018

Jan Tereszkiewicz z PSP nr 4, laureatem ogólnopolskiego konkursu

Miasto
Jacek Paszewski

Jan Tereszkiewicz - uczeń klasy 6b z PSP nr 4 w Radomsku, został laureatem Ogólnopolskiego Konkursu "Ambasador Szkolnej Wynalazczości 2018" w kategorii „Gry planszowe lub komputerowe”.

Uczeń otrzymał Certyfikat jakości Polskiego Towarzystwa Badania Gier za grę "Budowa rakiety kosmicznej - każdy może zostać wynalazcą". Natomiast Publiczna Szkoła Podstawowa nr 4 w Radomsku otrzymała „DYPLOM AMBASADY SZKOLNYCH WYNALAZCÓW”  za aktywne rozwijanie dziecięcej kreatywności, twórczego myślenia oraz pasji tworzenia podczas konkursu "Ambasador Szkolnej Wynalazczości 2018". Ucznia do konkursu przygotowała Alina Płaszczyńska.

Konkurs „Ambasador Szkolnej Wynalazczości” został zorganizowany przez Urząd Patentowy RP we współpracy z Polską Akademią Dzieci oraz Narodowym Muzeum Techniki. Współorganizatorami konkursu były: Światowa Organizacja Własności Intelektualnej i Polskie Towarzystwo Badania Gier. Partnerami konkursu były firmy: Funiversity, Medialna Rodzina, Marwit, Clementoni, Naukowa Zabawa oraz Rebel. Patronat honorowy nad wydarzeniem objęli: Minister Edukacji Narodowej oraz Centrum Nauki Kopernik.

Celem konkursu jest kształtowanie aktywnej postawy i kreatywności wśród bardzo młodych twórców. Projekty można było zgłaszać w dwóch kategoriach: wynalazki lub rozwiązania techniczne oraz gry planszowe i komputerowe. Łącznie ocenie poddano 58 projektów. Nadesłane prace zostały ocenione w oparciu o kryteria obejmujące: związek projektu z wynalazczością, odkrywczość, innowacyjność, powszechną użyteczność, jakość i estetykę wykonania oraz samodzielny wkład ucznia w powstanie projektu. Dodatkowo przy wyborze prac w kategorii „wynalazek lub rozwiązanie techniczne” jury brało pod uwagę oryginalność pomysłu oraz element nowatorski, zaś w kategorii „gra planszowa lub komputerowa” główne znaczenie miały umiejętność określania strategii działania, stopień skomplikowania oraz atrakcyjność gier.

Autorzy nagrodzonych rozwiązań otrzymali m.in. nagrody finansowe oraz tytuły Szkolnych Ambasadorów Wynalazczości 2018, a także Certyfikaty Polskiego Towarzystwa Badania Gier. Autorzy wszystkich nagrodzonych projektów otrzymali nagrody rzeczowe ufundowane przez Urząd Patentowy RP oraz partnerów wydarzenia.

komentarze