Warning: Undefined array key "HTTP_ACCEPT_ENCODING" in /home/klient.dhosting.pl/r24/radomsko24.pl/public_html/public/index.php on line 4

Deprecated: substr_count(): Passing null to parameter #1 ($haystack) of type string is deprecated in /home/klient.dhosting.pl/r24/radomsko24.pl/public_html/public/index.php on line 4

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/klient.dhosting.pl/r24/radomsko24.pl/public_html/public/index.php:4) in /home/klient.dhosting.pl/r24/radomsko24.pl/public_html/public/index.php on line 16
Jakimi nowymi autobusami pojedziemy? - Radomsko24.pl

Jakimi nowymi autobusami pojedziemy?

Jakimi nowymi autobusami pojedziemy?

Pod koniec 2017 roku, Miasto Radomsko ogłosiło dwuczęściowy przetarg na dostawę nowych autobusów klasy MAXI o napędzie spalinowym (4 sztuki) i hybrydowym (4 sztuki).

Przy współpracy branżowego portalu infobus.pl przyjrzeliśmy się SIWZ - Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia czyli w skrócie jakimi i jak wyposażonymi autobusami będą jeździć mieszkańcy Radomska.

Kryteria oceny ofert dla obu części zamówienia są tożsame i przedstawiają się następująco: cena (60%), parametry techniczno-eksploatacyjne (35%), okres gwarancji jakości (5%). Najważniejsze kryterium pozacenowe, tj. parametry techniczno-eksploatacyjne kształtują się odmiennie dla każdej części zamówienia.

MAXI hybrydy

Miasto preferuje, aby autobusy hybrydowe posiadały poniższe rozwiązania:

liczba miejsc pasażerskich siedzących i stojących 88 i więcej – 3 pkt;

liczba miejsc siedzących dostępnych z poziomu niskiej podłogi 12 i więcej – 3 pkt;

spalanie paliwa w wysokości 26 l/100 km i mniej – 4 pkt;

wysokość nadwozia 3150 mm i mniej – 3 pkt;

szerokość otworu drzwiowego dostępna dla pasażerów od 1245 mm do 1250 mm włącznie – 3 pkt; długość całkowita autobusu od 12 050 mm do 12 200 mm włącznie – 3 pkt;

spełnienie dodatkowych wymagań określonych w Regulaminie 29 EKG ONZ w zakresie ochrony osób przebywających w kabinie pojazdu użytkowego – 4 pkt;

spełnienie dodatkowych wymagań określonych w Regulaminie nr 66 EKG ONZ w zakresie wytrzymałości konstrukcji nośnej dużych pojazdów pasażerskich – 4 pkt;

pojemność skokowa od 4,5 dm3 do 5,5 dm3 włącznie – 4 pkt;

bezemisyjny dojazd do np. przystanku tylko na silniku elektrycznym – 2 pkt;

bezemisyjny odjazd z np. przystanku tylko na silniku elektrycznym – 2 pkt.

MAXI spalinowe

Wśród parametrów technicznych wyróżnione tu zostały:

liczba miejsc pasażerskich siedzących i stojących 88 i więcej – 3 pkt;

liczba miejsc siedzących dostępnych z poziomu niskiej podłogi 12 i więcej – 4 pkt;

spalanie paliwa w wysokości 35 l/100 km i mniej – 5 pkt;

wysokość nadwozia 3100 mm i mniej – 6 pkt;

szerokość otworu drzwiowego dostępna dla pasażerów od 1245 mm do 1250 mm włącznie – 5 pkt; długość całkowita autobusu od 12 050 mm do 12 200 mm włącznie – 3 pkt;

spełnienie dodatkowych wymagań określonych w Regulaminie 29 EKG ONZ w zakresie ochrony osób przebywających w kabinie pojazdu użytkowego – 4,5 pkt;

spełnienie dodatkowych wymagań określonych w Regulaminie nr 66 EKG ONZ w zakresie wytrzymałości konstrukcji nośnej dużych pojazdów pasażerskich – 4,5 pkt.

Specyfikacja techniczna - MAXI hybrydy

Pojazdy z części 1 przetargu mają mieć długość od 11,5 - 12,2 m (MAXI), szerokość do 2,55 m, wysokość max. 3,45 m oraz niską podłogę na całej długości przeznaczonej dla pasażerów stojących. Wymiana pasażerów będzie odbywała się poprzez 3 pary drzwi otwierane do wewnątrz, w układzie 2-2-2. Wysokość podłogi w wejściach nie może przekraczać 340 mm. Będzie możliwe jej obniżenie o co najmniej 60 mm za pomocą funkcji przyklęku. Jednostkę napędową stanowić ma silnik diesla o pojemności skokowej od 4,5 do 7 dm3, mocy minimum 150 kW, spełniający normę spalania Euro 6. Silnik spalinowy musi być przystosowany do paliwa zawierającego biokomponenty. Komora silnika powinna być wyposażona w system automatycznego wykrywania i gaszenia pożaru. Silnik lub silniki elektryczne mają być elektryczną jednostką napędową o mocy odpowiadającej potrzebom napędu hybrydowego, wynikającym z przewidywanej dynamiki jazdy, lecz nie mniejszej niż 110 kW. System zarządzania napędem hybrydowym musi zapewniać optymalne połączenie napędu wysokoprężnego i elektrycznego układu hybrydowego, tak aby napędy te pracowały w optymalnych dla siebie zakresach obciążeń, redukując do minimum emisję zanieczyszczeń i hałasu do atmosfery. Akumulacja energii elektrycznej w autobusie ma pochodzić z rekuperacji (przetwarzania energii hamowania na energię elektryczną) oraz nadmiaru chwilowej mocy silnika wysokoprężnego, które mogą występować jednocześnie lub niezależnie od siebie.

Dla kierowcy przewidziano kabinę typu półzamkniętego z wysokimi drzwiami. W kabinie znajdzie się fotel z zawieszeniem pneumatycznym i pełną regulacją bezstopniową (w płaszczyźnie pionowej i poziomej), w zależności od indywidualnych potrzeb kierowcy, z funkcją pneumatycznego dopasowania do kształtu pleców oraz funkcją obrotu fotela, wyposażony w podłokietnik i zagłówek lub zagłówek zintegrowany. Oprócz fotela stanowisko pracy kierowcy będzie wyposażone m.in. w: radioodtwarzacz z panelem stałym i minimum jednym wejściem USB, uchwyt, podstawkę pod rozkład jazdy z lampką oświetlającą typu LED, minimum jedno gniazdo elektryczne 12V, schowki na bilety, pieniądze, dokumenty i rzeczy osobiste kierowcy, wieszak na ubranie kierowcy, szczotkę do zamiatania autobusu. Pasażerowie będą podróżowali na fotelach o ergonomicznym kształcie, odpornych na zniszczenie, o powierzchniach utrudniających naniesienie napisów typu graffiti. Wkładki tapicerskie siedzisk i oparcia mają być wyposażone w łatwo wymienialną gąbkę (piankę) zmiękczającą pod tapicerką. W autobusach będzie możliwość naładowania tabletu czy telefonu za pomocą gniazdek USB oraz dostęp do bezprzewodowego Internetu. Wentylację przestrzeni pasażerskiej zapewnią okna uchylne lub przesuwne, włazy dachowe i klimatyzacja. Zewnętrzne tablice informacyjne mają być LEDowe w kolorze bursztynowym. Z kolei wewnątrz każdego pojazdu będą umieszczone 2 ekrany LCD o przekątnej 23 cali, których głównym celem ma być informacja o przebiegu trasy i przystankach.

Specyfikacja techniczna - MAXI spalinowe

Autobusy spalinowe klasy MAXI mają mieć długość od 11,5 do 12,2 m, szerokość do 2,55 m oraz wysokość maksymalnie 3,45 m. Silnik spalinowy podobnie jak w części 1 zamówienia będzie spełniał normy spalania Euro 6, a ponadto ma być umieszczony w zabudowie wieżowej i mieć pojemność skokową w przedziale od 4,5 do 9 dm3 oraz moc co najmniej 170 kW. Pozostałe wymagania w tym zadaniu są podobne do tych z części 1 przetargu.

Oferty na zakup nowych autobusów przyjmowane będą do 7 i 15 lutego. Wspomnieć jeszcze musimy, że autobusy mają być wyprodukowane maksymalnie w ciągu 15 miesięcy od dnia zawarcia umowy. Dodatkowo zamawiający przewidział 2 miesiące po odbiorze autobusów na szkolenia kierowców.

Źródło: Infobus.pl/wł

 

Więcej o:
mpk komunikacja mpk mpk radomsko

PRZECZYTAJ JESZCZE