Ewolucja reklamy

Ewolucja reklamy

Niegdyś reklamą były kolorowe bilboardy, ogłoszenia w gazetach, krótkie dialogi radiowe lub plakaty wywieszone na ulicach – eksploatowano wszystkie możliwe sposoby zachęcenia do skorzystania z danego produktu. Potem, wraz z rozwojem kolejnych technologii, pojawiły się kolejne sposoby reklamowania – krótkie spoty telewizyjne, kolorowe wkładki do gazet. Aż w końcu nadeszła era Internetu, która zrewolucjonizowała wszystko. Jak mówią badacze, Internet to interfejs złożony z okienek. Zadaniem reklamodawcy jest zwracać uwagę osoby surfującej po sieci na to okienko, w którym właśnie reklamuje swój produkt.

Sposoby reklamy

Większość z nich próbuje robić to na różnorodne sposoby. Na początku były bannery na stronach internetowych, zazwyczaj na samym dole lub z boku. Z czasem marketingowcy wpadli na pomysł, że uwagę czytelnika można przyciągnąć poprzez animację. Jednak, gdy animowane bannery przestały być wystarczające, do użytku weszły animowane bannery latające po całej stronie, czyli tak zwane pop-upy. Wraz z tą innowacją marketing zaczął robić się coraz odważniejszy: różne agencje typu Marketing Ltd., Digital Marketing Agency czy inne firmy z generycznymi nazwami zaczęły stosować coraz ciekawsze metody przyciągania widza. Przykładem może być na przykład zawarcie umowy ze stroną internetową, że przez pewien czas będzie miała jako tło reklamę jakiejś firmy. Jest to o tyle sprytny sposób na reklamę, że bardzo wielu ludzi może przypadkowo w nią kliknąć. Zatem: kliki się naliczają, a konsumenci odwiedzają stronę firmy lub reklamowanej akcji, co oznacza, że klient agencji będzie zadowolony z zasięgu akcji i liczby wejść, agencja będzie zadowolona z tego, że Internauci przeglądający dany portal się wciągnęli w akcję, a sam portal też trochę na tej współpracy zarobi.

Merytoryczna reklama

Jednak klienci w końcu zaczęli być zmęczeni typowymi reklamami. Coraz więcej przeglądarek ma wbudowany moduł typu AdBlock, którego zadaniem jest blokowanie typowych pop-upów oraz bannerów reklamowych. Niektóre strony radzą sobie z tym, wyświetlając prośbę o odblokowanie reklam i argumentując ją tym, że na czymś muszą zarabiać, aby dostarczać wysokiej jakości treści. Jednak pojawił się również nowy trend w marketingu: merytoryczna reklama. Przykładem takiej akcji są na przykład teksty na blogu, które są artykułami sponsorowanymi, ale jednocześnie bloger zachowuje w nich swój styl bycia i rzetelnie przedstawia wady oraz zalety danego produktu swoim czytelnikom. Sumując: to merytoryczny artykuł, nie tekst w stylu „kup to, to jest najlepsze na świecie”. I wydaje się, że współcześnie firmy chcące się zareklamować będą szły w stronę artykułów sponsorowanych oraz innych sposobów merytorycznego oraz mądrego marketingu, aby przekonać do siebie inteligentnych czytelników.

Więcej o:
linkhouse ewolucja rekalmy

PRZECZYTAJ JESZCZE