Radomsko, Łódzkie 1o Poniedziałek, 20 Listopada 2017

Europejski Tydzień Kodowania w PSP nr 4

Miasto
Tomasz Kolmasiak

Publiczna Szkoła Podstawowa nr 4 w Radomsku programuje od 2014 r. z Mistrzami Kodowania, Linkiem do przyszłości i EduSense. Corocznie bierze udział w Europejskim Tygodniu Kodowania.

Koordynatorem akcji jest nauczycielka matematyki i informatyki p. Alina Płaszczyńska, która wybrała temat tegorocznego wydarzenia –„Czwórka na Bugaju programuje i wiedzę zyskuje”, oraz grupę uczniów z klas 0-7 naszej szkoły. Wydarzenie zostało zarejestrowane jako event na http://codeweek.eu/.

Europejski Tydzień Kodowania to spontaniczny ruch zapoczątkowany w 2013 r. przez młodych doradców ds. agendy cyfrowej ściśle współpracujących z Komisją Europejską. Akcja ta, realizowana przez wolontariuszy w całej Europie, ma na celu pokazanie wszystkim zainteresowanym, że programowanie może być ciekawe i przydatne. Może na przykład służyć do rozwiązywania problemów, wcielania różnych pomysłów w życie, czy komunikacji.

W tym tygodniu uczniowie klas piątych i szóstych, oraz oddziału przedszkolnego w ramach Tygodnia Kodowania mają zorganizowane zajęcia z robotyki. Koordynatorka p. A. Płaszczyńska weszła we współpracę z projektem http://twojrobot.pl/radomsko Akademii Kreatywności Dziecięcej. Zajęcia prowadzone są przez koordynatorkę p. Monikę Cyganek i instruktora p. Michała Karlińskiego. W praktyce, zajęcia z robotyki polegają na budowaniu i programowaniu własnoręcznie wykonanego od podstaw robota LEGO.

Dzieci pracują w parach oraz wykonują fascynujące i bardzo angażujące projekty takie jak: misja na Marsa, robot wychodzący z labiryntu, line follower, pokemony – złap je wszystkie czy walki sumo.

”Podczas lekcji pociechy korzystają z zestawów edukacyjnych LEGO EV3 i RoboKids, które zawierają specjalne mikrokomputery, silniki, czujniki odległości, dźwięku, dotyku oraz koloru. Dzięki odpowiednio dobranym zadaniom, dzieci uczą się samodzielnie rozwiązywać postawione przed nimi cele. Zajęcia rozwijają zarówno wyobraźnię przestrzenną jak i zdolności manualne, które są tak ważne do prawidłowego rozwoju dzieci w tak młodym wieku. Robot jest programowany za pomocą specjalnych puzzli, dzieci dokładając kolejne elementy uczą się podstaw logicznego myślenia oraz samodzielnego wyciągania wniosków.

Poprzez uczestnictwo w naszych zajęciach, dzieci poznają otaczający je świat nauki i techniki w praktyczny sposób. Oczywiście zajęcia sprawiają też niesamowitą frajdę dzieciom, kiedy mogą samodzielnie ożywić klocki.

komentarze